Dostałam propozycję wyjazdu do pacjenta karmionego sondą. Nie mam doświadczenia. Czytam w internecie informacje na ten temat.. ale chyba sie nie podejmę. Opiszcie swoje doświadczenia.
Dostałam propozycję wyjazdu do pacjenta karmionego sondą. Nie mam doświadczenia. Czytam w internecie informacje na ten temat.. ale chyba sie nie podejmę. Opiszcie swoje doświadczenia.
Na 100% nam tego nie wolno robić w Niemczech. W ostatnim czasie uczyłam się na opiekuna medycznego w Polsce i miałam praktyki w ZOL-u. Pielęgniarki-nauczycielki, przestrzega ły nas, że wykwalifikowanym opiekunom medycznym nie wolno karmić sondą również w Polsce. Mogą to robic warunkowo w określonej placówce opiekuńczej, jedynie po przejściu specjalnego szkolenia i uzyskania określonego dokuemntu dopuszczającego do wykonania wtej czynności w danej placówce.
Moja piersza praca dwie bliżniaczki i jedna karmiona sądą i na dodatek przez strzykawkę - wszystko dobrze poszło nie było to trudne, następne 2 sądy przez podajnik, to nie jest trudne, ale trzeba pilnowac, do tego nie trzeba uprawnien, ja tam lubię takie przypadki.
Wszystko zależy od Ciebie, jak się bardzo boisz to lepiej nie jedz, jeśli tylko trochę to spróbuj.
No i co wy na to? No dobrze Zofija więc kto to robi w domu podopiecznego jeśli opiekunka nie ma uprawnień, żona staruszka tym bardziej ? Zdaję sobie sprawę że to wielka odpowiedzialność.
Niewlasciwie ustawiajac "sonde" /czas, szybkosc, ilosc pokarmu, zmiany polozenia pdp, zeby sie nie zaksztusil/ mozesz sama w niedlugim czasie przed niemieckim "sadem" stanac.
Zgroza mnie ogarnia, wybaczcie mi te slowa... nie moglam sie oprzec komentarzowi.
Nie wiem na ile to jest wiarygodne.
http://www.arbeitlandia.eu/praca-w-opiece/80,odzywanie-przez-sonde.html
W Heimach obsluga sondy, nalezy wylacznie do Pflegefachkraft, stad moje watpliwosci:)